Transport solution

Πώς είναι σημαντική η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα πραγματικά βιώσιμα;

Electromobility

Renault Trucks Red EDITION charging

Για ένα ηλεκτρικό όχημα, η μείωση των εκπομπώνCO2 από το λίκνο μέχρι τον τάφο εξαρτάται από την προέλευση της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή και τη λειτουργία του φορτηγού. Μπορεί να παράγεται από πηγές με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως η πυρηνική ενέργεια και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ή από πηγές ενέργειας με υψηλές εκπομπέςCO2, όπως ο άνθρακας ή το ορυκτό αέριο. Σε ευρωπαϊκή κλίμακα, "υπάρχει μεγάλη ποικιλομορφία μεταξύ των χωρών" τονίζει ο Nicolas Meunier, ανώτερος σύμβουλος για την κινητικότητα στην Carbone 4, ένα γραφείο συμβούλων για θέματα ενέργειας και κλίματος.

Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι εάν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από ορυκτές πηγές ενέργειας, πράγμα που σημαίνει ότι η παραγωγή αυτή παράγει πολλές εκπομπέςCO2, τότε τα ηλεκτρικά φορτηγά που κινούνται με αυτή την ηλεκτρική ενέργεια είναι σημαντικά λιγότερο βιώσιμα, επειδή λαμβάνουμε υπόψη τις εκπομπές από την κούνια μέχρι τον τάφο.

Στη Γαλλία, οι εκπομπέςCO2 κατά τον πλήρη κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού φορτηγού με μπαταρία (συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης των μπαταριών) ξεπερνούν το 80%. Η ηλεκτρική μπαταρία είναι επίσης ο πιο αποτελεσματικός τύπος ενέργειας για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, της ηχορύπανσης και ο ευκολότερος στην ανάπτυξη σε μεγάλη κλίμακα (ακόμα σε σύγκριση με το ντίζελ). Από την άλλη πλευρά, στη Γερμανία η μείωση πέφτει στο 50%. "Παρ' όλα αυτά", συνεχίζει ο Nicolas Meunier, "όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν μια πολιτική απαλλαγής από τον άνθρακα για το ηλεκτρικό τους μείγμα και μπορούμε να περιμένουμε ότι μέχρι το 2040, οι μέσες εκπομπές για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα μειωθούν στο μισό σε σχέση με ό,τι είναι σήμερα".

Θα μπορέσει το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας να συμβαδίσει με την αύξηση ;

Recharge

Μερικές φορές ακούμε αμφιβολίες από τους μεταφορείς ότι μακροπρόθεσμα δεν θα υπάρχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για την ηλεκτροκίνηση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, πρέπει να εξετάσουμε την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για ολόκληρη την οικονομία: ηλεκτροπαραγωγή, κτίρια, γραφεία, βιομηχανία και κινητικότητα, καθώς τα ηλεκτρικά φορτηγά θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 4% περίπου της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται το 2050.

Σε μια πρόσφατη έκθεση, ο ΙΕΑ υπολόγισε τι θα σήμαινε για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αν όλος ο κόσμος έφτανε πραγματικά στην ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα το 2050. Η παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξανόταν κατά 160% μεταξύ του 2020 και του 2050, ως συνέπεια του εξηλεκτρισμού των βιομηχανικών διαδικασιών, των κτιρίων με αντλίες θερμότητας, του αυξημένου αριθμού κέντρων δεδομένων, της κινητικότητας και της παραγωγής υδρογόνου, και παρά τις βελτιώσεις της αποδοτικότητας, καθώς και της αυξημένης διατήρησης και μείωσης.

Για τις προηγμένες οικονομίες, όπως στην Ευρώπη, η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ 2020 και 2050 θα είναι στην πραγματικότητα περίπου 100% κατά μέσο όρο. Για τη Γαλλία και τη Γερμανία, με σημερινή παραγωγή άνω των 500 TWh/έτος, η αύξηση θα ήταν περίπου 40%, ενώ θα ήταν 90% στην Ιταλία και 150% στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν καθορίσει τις δικές τους ενεργειακές στρατηγικές για να αυξήσουν την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα να επιτύχουν ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Βασίζονται κυρίως στην αιολική και την ηλιακή ενέργεια, με μερικές φορές την υποστήριξη της πυρηνικής ενέργειας ή των εισαγόμενων βιοκαυσίμων ή ηλεκτρονικών καυσίμων για τη διαχείριση της διαλείπουσας ισχύος τους. Η σταθερότητα των εν λόγω σχεδίων με την πάροδο του χρόνου είναι το κλειδί για την επιτυχία της εφαρμογής τους. Δεν υπάρχει κανένα σημαντικό τεχνικό ή οικονομικό εμπόδιο για την υλοποίησή τους, αλλά υπάρχουν ορισμένες τοπικές αντιδράσεις για νέα αιολικά πάρκα και ηλιακά εργοστάσια.

Ο εξηλεκτρισμός των φορτηγών είναι μόνο ένα μικρό μέρος της προσπάθειας για την απεξάρτηση από τον άνθρακα των κοινωνιών μας, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτρική ενέργεια με τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ηλεκτρικά παραγόμενων καυσίμων για τα αεροπλάνα, αντλιών θερμότητας για τα κτίρια και τον εξηλεκτρισμό των βιομηχανικών διεργασιών.

Έμφαση στην έννοια του "έξυπνου δικτύου"

η συμβολή των ηλεκτρικών φορτηγών στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη το 2050 θα παραμείνει μέτρια, εκτιμώμενη σε περίπου 4%. Μακροπρόθεσμα, η ηλεκτρική κινητικότητα αποτελεί ακόμη και πλεονέκτημα για το ηλεκτρικό δίκτυο, δεδομένου ότι η ηλεκτρική ενέργεια που δεν χρησιμοποιείται από τα ηλεκτρικά οχήματα επιστρέφει απευθείας στο "έξυπνο δίκτυο" στο τέλος της ημέρας, αντισταθμίζοντας εν μέρει τη διαλείπουσα φύση της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας.

Περισσότερες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση

Δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής έντασης, θα πρέπει να επανεξετάσουμε τη σημασία της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση;

Renault Trucks E-Tech T Services

Η σημερινή ενεργειακή κατάσταση δεν θέτει υπό αμφισβήτηση τις επιλογές μας για το μέλλον. Παραμένουμε προσηλωμένοι στις προσπάθειές μας να παρουσιάσουμε τις 100% ηλεκτρικές προσφορές μας, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το δρόμο προς τα εμπρός για τις μεταφορές με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η σκοπιμότητα της μετάβασης στην ηλεκτρική κινητικότητα πρέπει να αξιολογηθεί σε βάθος πολλών ετών, και όσο οι αυξήσεις στις τιμές επαναφόρτισης παραμένουν ελεγχόμενες, δεν θα ανατρέψουν την οικονομική λογική της μετάβασης στην ηλεκτρική.

Η γκάμα των φορτηγών E-Tech

Renault Trucks E-Tech T

Renault Trucks E-Tech C

Renault Trucks E-Tech D

Φορτηγά Renault E-Tech D Wide

Φορτηγά Renault E-Tech D Wide LEC

Set canonical URL
Off